Thursday, November 11, 2010

Eksperimen Prof.Klon

Salam petang...dh lunch ke? ke nak minum petang sekali? Tekak ni teringin sangat nak makan bubur kacang ijo jer..ade sepeket 200gm kacang ijo kat dapo tu.Sedang merendamkan diorang tadi, kejap lagi bleh la pekena bubur kacang ijo.Kalo ada durian, memang best wat campo2 masak dalam tu...teringat time bulan puasa yang lepas.Buat bubur kacang ijo campur durian..pergh...! sedapnye....ekeke.. :P

Gambar ihsan:Google

Ada tengok gambar kat atas tu? kalo tahu sila teka.? tak dpt nak meneka, meh saya gitau k :P
Gambar di atas adalah Prof Klon, salah satu watak dalam movie Cicakman 1 & 2.Anak-anak suka sangat cerita ni.Cerita yang seakan-akan komik imaginasi yang menggunakan teknologi tinggi saya rasa.Pernah tengok tak cerita ni? Mesti lah pernah kan :D

Tapi entri saya kali ni, memang tak da kena mengena pun dengan gambar di atas.Cuma petang ni, saya cuba nak menunaikan janji saya kepada Nabila nak buat eksperimen kacang ijo.Lama dah buat perjanjian dengan dia, iaitu semasa dia masuk hospital pada bulan puasa yang lepas lagi.Saya berjanji kalau dia rajin makan ubat dan makan nasi, saya akan buat eksperimen kacang ijo.Jadi, hari ni saya rasa lapang sedikit dapatlah tunaikan janji tu.Dan inilah hasilnya...


satu untuk Nabila satu untuk Nabihah..


Tiba-tiba Nabila menjerit,"Ma!..ma!..ma! kacang tu dah 'lahir'!" (tumbuh kot..ekekeke :P)
Nabihah pulak mengekor jer belakang Nabila.. 

3 comments:

Ummi Hanie said...

hanie ade juge dvd cicakman tu tp anak2 xde le minat sgtt....hehehee...

rajin mama Mys ni melayan anak2...:)

yummy ! bubur kcg ijo letak durian mmg superb ! lamaa x makan

MysDear said...

Yang 1st episod tu ok skit.yg 2nd tu..xbrapa sangat.

hanie...tak rajin sebenarnya.Tapi terpaksa merajinkan diri sbb dah janji...hehehe...kalo diikutkan bnyk keja nak d buat.

td buat bubur kacang x de durian.Kureng skit kick nya..hehe..

kakyong said...

bagus buat experimen dgn anak2...
fikri la haru.. bila buat ujikaji camni.. dia terus x mo makan bubur kacang.. sbb kacang tu jd togeh kan.. dia plak tak suka togeh... huwaaaa....



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.