Monday, November 29, 2010

Apa yang penting....?? KERJASAMA!

Salam...Hari Isnin hari yang blues..betul ka? Agaknya kot.Hari ni menu untuk makan tengahari saya hanya masak spagheti jer.Lama dah anak-anak tak makan sphagetti.Lagipun stok nak buat spaghetti lama dah saya beli.Cuma nak memasaknya tu jer asyik bertangguh dari sehari ke satu hari.

Setelah selesai semua tugasan memasak juga urusan rumah saya lepak depan laptop.Sekarang ni, kedengaran riuh rendah suara anak-anak berempat tu sibuk mengemas bilik masing-masing yang dipenuhi sawang.Bukan saya yang suruh tau, mereka sendiri yang nak mengemas.Biarlah...kira satu subjek kemahiran hidup jugak tu.Saya dok perati dan dengar dari dalam bilik jer.Sekurang-kurangnya mereka berdikari sendiri untuk nak mengemas bilik mengikut citarasa sendiri.Tak pe jap lg saya check kerja diorang..ahakz!

Apa yang penting....?? KERJASAMA! kedengaran mereka nyanyi-nyanyi sambil buat kerja..hakhakhak..


Google

4 comments:

BIONIC WOMEN said...

salam...wah pandai anak2 kak mai..
seronoknya anak dah ramai..x sunyi rumah..

Ummi Hanie said...

salam sis Mys...

samelaa ank2 Hanie pom da pandai mengemas sndiri tanpa disuruh...malas dgn rajin je...yg pnting ketuanya(ank sulung) rajin tunjuk sikap yg baik kan?

kerjasama itu pntign ! hehe ;p

Qaseh dalia adelia said...

hek2 igt qaseh je suke tgk cite ni..aoe yg penting kerjasama ~

MysDear said...

Eily ~ bukannya pandai pun..memandai-mandai diorg jer...ekeke...ramai anak, mcm2 ragam plak..

Hanie ~ entah apa mimpi diorang nak kemas-kemas bilik arini..selalu kene suruh jer..:D

Dalia ~ hehehe...anak2 akk ska sgt cerita ni sampai mama diorg pun dh naik hafal lagunya:)



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.