Saturday, October 23, 2010

Sama Tapi ...... memang seakan samalah!

Dalam majlis ilmu sabtu yang lepas, ustaz ada sentuh tentang hal ni.Memulanya terpinga-pinga jugak saya.Sebab kurang faham apa yang ustaz tu maksudkan.Tadi bila dapat satu emel dari salah seorang rakan blogger, barulah saya faham.




MysDear : Semoga kita terhindar dari azab pedihNya.

9 comments:

blackcardomompods said...

Dh lama perasan hal ni psl selalu nmpk derang jln2 kt town.masa tu terpikir hal tudung ni.sama cekiknya.satu lg sama golongn alim kristian jg suka memakai tdg nmpk rmbut.tu pun kita nk tiru gak.kt sini kuta jrg ucp salam jika nmpk org bertudung.psl takut saje2 pki tdg atau golongn td esp masa sejuk

MysDear said...

Owh..maknanya betul la tu ek..kat sini jarang tgk tu yang susah nak bezakan tu.thx for the info ct:)

Sakinah said...

Salam kak,

Itulah..fesyen tu dah sgt merebak, dari kanak2, muda dan org tua. siap ada fesyen tudung yg ada butang di leher. entah apa la ada pd fesyen tu..amat buruk pd pandangan saya. tambah2 buruk lagi, dah fesyen begitu, rambut bersanggul tinggi pula.

Ummi Hanie said...

salam Mys ,

bahaya nyeee terikut2 amalan satu2 golongan ni kan?nak2 pule tanpa disedari ! ya Allah lindungilah kami dr digolongkn dgn golongan2 yg Engkau laknati....amin!

MysDear said...

Sakinah ~ w'salam...mayb diorang tak tahu hukum hakam kot..harapnya, bila ada entri ni sekurang2nya mereka mulai faham.


Hanie ~ betul tu hanie, bahana bila terikut2.Kadang2 tanpa kita sedari itupu salah satu 'jarum' yang cuba menganggu gugat umat islam.moga kita d jauhkan...amin.

Jojoe said...

hmm... nauzubillah...tahnx for the info akak..

MysDear said...

Anis ~ sama2 ...utk ingatan kita bersama.

kakyong said...

kdg ade yg pinkan kat leher tu supaya tudung nampak kemas.. tp usahlah pin sampai nak terjerut leher... heheheh...

MysDear said...

Kak yong ~ hehehe..tu la pasal...



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.