Monday, October 25, 2010

Impian

Gambar ihsan : Google




Setiap manusia mempunyai impian.Impian adalah bermula daripada satu angan-angan.Pastinya impian itu sesuatu yang sukar dicapai tapi tak mustahil untuk dicapai.Sehebat mana impian yang diimpikan , sehebat itu jugalah usaha susulan.Berdiam diri hanya menunggu bulan jatuh di riba, ibarat tanduk  yang tak tumbuh dikepala sang kucing.Maka jadilah ia satu penantian yang sia-sia....

9 comments:

ummufatihah said...

Salam Mai:

Allah akan menilai usaha yang kita lakukan, tak kira sama ada impian itu berjaya dicapai atau tidak.... :)..
Yang penting, langkah pertama.... :)

Ummi Hanie said...

Salam Mys ,

segala impian bakal trlaksana dgn usaha dan doa yg berterusan..kemudian bertawakkal...:)

BIONIC WOMEN said...

kekadang aper yg kita cari datang mencari...

dulu bos saya selalu kata:
jangan guna setiap impian akan jadi kenyataan
tapi setiap impian pasti jadi kenyataan..
supaya kita berusaha lebih gigih utk impian itu..
:)

MysDear said...

Ummu ~ yup..semuanya bermula dengan langkah pertama.Terpulang pada kita nak usaha ke tidak je lagi :)

Hanie ~ betul tu..usaha dlu baru tawakal..baru nampak kesungguhan kita nak mengejar impian!

Eliy ~ motivasi diri kena tinggi.Pasti maknanya mesti capai impian tu.Tapi kalo tak capai jugak..kena redha je la kan.

Jojoe said...

impian anis nak turunkan berat ni,..ayookk..dah 10tahun buat azam neh.heheh...

MysDear said...

Anis ~ kena ada keazaman yang tinggi..baru menjadi...hehe..

kayteeze said...

Kak tie punya impian banyak. Antaranya melihat kejayaan anak-anak.. Hanya dengan berdoa je..

MysDear said...

Kak Tie ~ semoga termakbul doa dan tercapai impian Kak Tie tu ye :)

kakyong said...

kakyong pun suka berangan2...
tp tu ler.. kdg2 ade angan2 yg tak leh nak jd kenyataan.. so simpan diam2 dulu.. usahakan mana yg mampu...



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.