Monday, June 14, 2010

Cuti, anak-anak dan bola..

Tak sampai satu minggu lagi cuti sekolah akan berakhir...Nak kata seronok, tak juga.Yang pastinya, memang seronok bila anak-anak cuti sekolah.Rilek sikit rasanya...Tapi yang kasihannya, Nabihah selalu tak cukup tidur.Asyik nak mengamuk sakan jer..Budak-budak memang begitu lah..bila tak cukup tidur tak cukup rehat..nangis tak bersebab pastu mengamuk tak pasal-pasal.Dia tak cukup rehat dan tidur bukannya apa pun..sebab kakak-kakak dan abangnya ada kat rumah , so asyik nak bermain sampai tak ingat nak tidur.Saya pulak naik rimas bila anak-anak nangis...rimas sebab tak sedap hati nak buat kerja rumah..dan nak berblogging pun asyik terbantut idea.Akhirnya, setiap kali menaip terus tersimpan kemas dalam drafts la jawabnya.alahaii...


MysDear - sedang menaip dalam gelap..gara-gara babah dan Zubair dok sembunyi-sembunyi tengok tv. (bimbang Nabihah keluar bilik ganggu diorang nak tgk bola)

2 comments:

Jojoe said...

anis pun kalo tak cukup tidor pun rasa nak ngamuk..hehehe.... mujur tak suka tengok bola..so,takdala teruja sangat musim bola neh..hehehe

MysDear said...

hehehe..mcm baby jugak anis yer..akak pun same..bila tak cukup tdo..rs nk marah jer..hehe



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.