Monday, June 7, 2010

Cucur badak

Pagi ni saya bersarapankan cucur badak bersama secawan nescafe + creamer.Cucur badak yang saya makan ni sebenarnya cucur badak instant yang saya beli kat kedai yang jual cream cheese tu.Tertiba teringin nak makan cucur badak bila tengok bungkusan cucur badak tu dipamerkan dalam peti ais kat dalam kedai tu.Pagi ni baru berkesempatan nak goreng..rasanya anak-anak saya tak reti nak makan cucur badak ni kot, so saya goreng 5 bijik jer dulu.Rasanya boleh tahan juga.Sedap dan lazat.Nanti bolehlah beli lagi kot..:D

Suami dah pergi ke universiti sebab ada urusan, so saya sorang-sorang je lah bersarapan pagi ni.Sedang menikmati kelazatan cucur badak ni, teringat pulak kat satu lawak jenaka dulu-dulu..tersenyum sensorang time mengunyah cucur badak ni tadi.Ceritanya begini:

" Di suatu pagi,sorang mamat ni pegi la beli kuih kat sorang makcik ni. Dia tengok semua cucur udang makcik ni jual takde pun udang ditengah-tengah cucur tersebut...lalu si mamat ni pun tanye....  

Mamat : Makcik,apasal semua cucur udang makcik takde udang? Bukan ke selalunyer orang jual ada udang kat tengah cucur tu.  

Dengan muke selambernyer...makcik tersebut menjawab...
 
Makcik : Eh,makcik tengok orang jual cucur badak takde pun diorang letak badak..so,makcik pun takde la nak letak udang...  

Mamat : Menyesal aku tanya (dalam hati) "


kuang3x... :P lawak ni lawak basi dah...cuma bagi saya lawak ni  telah membuatkan saya tersenyum di pagi isnin yang sunyi ni.. dengan menikmati cucur badak.

3 comments:

Jojoe said...

hehehe... duk bayangkan kalo badak kena tempek kat cucur badak..hehehehe

Sakinah said...

Salam,

Pernah jg dengar lawak ni..memang kelakar..lawak yg logik hihi. saya tak tahu pun cucur badak tu macamana.

MysDear said...

joe/anis ~ hehehe..baik jgn...x selera nanti nk makan cucur badak hehe..


sakinah ~ w'ssalam..a'ah lawak lama dah ni..hehee..layan je laa..:D



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.