Monday, May 17, 2010

Van lambat ke?

Nak dijadikan cerita...seawal pukul 10:30 am (awal ke? )kejutkan nabila nak pergi sekolah..walaupun agak liat keadaan dia nak bangun..dia gagahkan diri juga...pergi mandi, pakai baju, makan bread sapu ngn sekaya dan mentega.

Mama dia berkemas-kemas pakai tudung..bawak kunci rumah dan hp, nabihah still tdo lg..tinggalkan dia sekejap..

tunggu punya tunggu, punya tunggu ...bayang van pun tak nampak lg..biasanya pukul 11:50 am , van sekolah dh datang..rupanya cuti daa...adeii...:( semalam kan hari guru...so hari ni cuti la sekolah diorg....hmm...penat2 jer terpacak depan rumah :(







3 comments:

Jojoe said...

waaa... bestnyer..cuti sempena ari guru??huhu

MysDear said...

ya la kot..sbb semalam ada sambutan hari guru kt somewhere entah..lupa lak..mmg dh lama cikgu dia bg notis tu..akak lak lupe..hehe

Sakinah said...

hihi..nasibla ingat jg cuti..takla tunggu lama sangat.
agaknya kalau bukan surirumah bagaimana ya anak pergi tunggu bas?

sorry kak..teringin nak tahu..yalah kita ni takde pengalaman..boleh jg belajar..
tak pasti dah dari mana tahu blog akak ni tp hasil dari ziarah blog orang lain la.. tertarik dgn blog akak ni sebab sederhana & sbb tertarik dgn kak punya background --> sanggup tinggalkan kerja utk keluarga.
maaf ya kalau akak tak selesa dgn pertanyaan2 saya..

saya sekarang pun jadi surirumah. sebelum kahwin kerjala sekejap tp atas masalah kesihatan berhenti & rehat lama. Kira nak kerja semula la..lagipun belum dikurniakan rezeki anak..tp bercita-cita suatu hari nanti jadi jg fulltime housewife.

peace :)



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.