Wednesday, May 26, 2010

Mimpi yang tak sudah

Mcm tajuk lagu pulak...lagu yg popular zaman 80-an (kalo tak silap) penyanyi dia Ibnor Reza, .Mungkin yang lahir sezaman dgn saya masih ingat dengan lagu Mimpi yang tak sudah nih.Entri kali ni bukan la nak cerita pasal lagu ni..tp nak cerita pasal mimpi saya malam tadi.Tidur tak lena dibuatnya..Kejap-kejap terbangun...kejap-kejap tidur balik.

Alkisahnya malam tadi, saya tidur lambat skit.Nak tunggu kuih bakar saya tu masak..actually dah dua malam ni saya tidur lambat.Gara-gara kuih bakar peveret saya tu la..hari tu excited sgt bila dapat resepi dari blog Hana's Family.So, kebetulan bahan nak buat kuih, dah mencukupi..malam tu jugak saya mengadun kuih tersebut.Dapatlah satu loyang..yg segiempat tu.So, atas permintaan ramai..malam tadi saya buat lagi lah kuih tu..anak-anak dan babah diorang kata sedap.

Dipendekkan cerita lah ye, berkisar tentang mimpi saya malam td, memang amat memenatkan.Saya telah bermimpi saya menduduki exam di sekolah semasa saya STP dlu2...punyalah kelam kelibut di buatnya..satu apa nota pun saya tak baca.Nak kena jawab soklan, buat karangan dalam bahasa inggeris lak tu.. (walaupun dalam STP dlu x de lak amek subjek BI) ish! Memang saya tak dapat nak fikir time tu.Badan rasa penat sangat-sangat.Otak blank.Tgk member lain dah ilek dah..sbb dah jawab semua soklan.Tinggal saya jer lagi nie.Last-last idea datang, apa lagi saya jawab lah dgn bersungguh2nya.Yang kelakarnya, pen yang saya gunakan tu, piping nak buat deco cupcakes!! hahaha..saya godek jer laa atas kertas jawapan tu.Siap kasi tunjuk kat cikgu pengawas tu lagi..siap tanya2 kat dia..."agak-agak cikgu dapat baca tak apa yang saya tulis nih? " hahaha..hampeh punya soklan.Tgk reaksi muka cikgu tu pun saya dah tau dh..memang x takan paham punya apa yang saya tulis.Tapi kan..tulisan piping saya tu memang cantik laa saya tgk..kalo di luar mimpi saya x mungkin saya bleh buat secantik tu..hihihi..

adeii! mengarut punya mimpi..nak kata tak basuh kaki time nak tdo..siap mandi lagi tuu..sbb badan melekit lepas main bakar2 kuih..Betul lah kata orang tua, mimpi mainan tidur.Tak sah namanya tidur, kalo tak da mimpi.Kalo nasib baik, dapat mimpi yang besh2 je la..kalo sebaliknya..mcm saya nie laa...mimpi yg merepek, merapu ikan kerapu punya style.

Oklah..mata pun kuyu dah ni..kiranya nak sambung tdo balik..dua malam tak cukup tidur.Tapi happy sangat2, coz dapat baking kuih bakar untuk family...nak tau resepinya, klik sini.Senang je membuatnya.Tak leceh mcm buat cake.Try laa...







6 comments:

Jojoe said...

seb baik tak mimpi boyfren lama..hehehe....

MysDear said...

hehehe...pandai dia noo.. :P

Sakinah said...

salam,

hihi kelakar la pula akak dapat pen ajaib :p

jenis mimpi ni memang saya selalu alami. mimpi akan menghadapi exam dalam keadaan tidak bersedia. walaupun hanya mimpi tapi rasa letih juga sebab betul2 merasa risau dalam mimpi.

MysDear said...

W'salam...hehehe..tu la pasal..tup2 dapat pen ajaib..akak sebenarnya selalu jugak alami mimpi yg mcm nie.seksa sangat2 time mimpi tu...mcm rasa real pun ada jugak.

Jojoe said...

hahaha..apa salahnya mimpi marka lama...?? leh tanya kabar..kekekekeke

MysDear said...

ececece....sukanya dia...x da maknernyee..akak dulu mana de boipren..org tak pandang pong :P



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.