Friday, April 9, 2010

Iklan

Semalam agak sibuk sedikit sebab semalam jadual mencuci baju sekolah anak-anak.Semuanya dilakukan secara manual.Apalagi kalau tidak dengan menyental sendiri menggunakan tangan.Mak aihh...payah juga la..sebab baju sekolah anak-anak saya ni terutama sekali my boy, Zubair, comot bukan main lagi.Tak cukup sekadar merendam, tetapi kena berus lagi tu.Untuk satu baju dia ambil masa sampai 15 minit.Kalau tiga baju, dah berapa minit yang terpaksa di ambil.Baju sekolah my girl, ok lagi.Comotnya kuranglah sedikit berbanding my boy tu.Mungkin anda tertanya-tanya..mengapa tak menggunakan mesin basuh untuk mencuci baju sekolah anak-anak saya tu? Jawapannya, mesin basuh tu kalau setakat cuci baju yang biasa-biasa, i mean yang tak banyak comot..ok lahh...tapi kalau yang baju sekolah anak-anak ni..mintak maaf lah yer.Tak dernya comot-comot tu nak hilang...nak jugak kena menyental guna tangan.



Dalam dok menyental baju-baju sekolah anak-anak saya ni, teringat pulak saya kat iklan-iklan serbuk pencuci kat tv tu.Sapu saja sedikit atau rendam baju putih tu semalaman, kotoran tu terus hilang.Whoaa...ala-ala magic gitu.Alangkah kah bahagia nya hidup saya jika iklan-iklan serbuk pencuci tu betul-betul menjadi kenyataan! hehehe...tapi semua tu sekadar iklan jer.Hanya untuk mengaut keuntungan semata-mata.Biasalah taktik orang berniaga kan.Kalau tak buat iklan yang hebat-hebat, macamana nak melariskan produk.Betul tak? :D


Berbalik kepada cerita saya tadi, hari ni tak der aktiviti menyental baju sekolah lagi.Hari ni wat laundry guna mesin basuh jer.Sesambil wat laundry, lepak kejap depan laptop ni.Kejap lagi nak memasak lah pulak..rasanya dah tahu dah resepi apa nak masak hari ni.Oklah, gtg...see ya!

10 comments:

Jojoe said...

uihh..gambar anak2 akak pun macam iklan..putih berseri2 bajunya..hehehe.masak apa ari neh??

MysDear said...

ehh! igt dh g tgk wayang dah...tuulaa..nak menunjukkan hasil sentalan tangan bonda.hahaha...

MysDear said...

sempat rebus telur je td..gas dapo dh abis d pertengahan jalan time nk wat kari telur tuu..

Jojoe said...

hehehe,,sekarang dh abis tengok wayang dah... nanti anis citer aktiviti kitaorang kat blog..hehehehe

luv_hunter said...

ha.. skang turn sy plak yg nak menyental baju uh!! bnyak giler kot baju yg x basoh...huu~ malasnyer!! penat @_@

MysDear said...

anis ~ sronok nya die tgk wayang...hehe

eya~ sental jgn x sentalll...susah2 antar dobi je la ..gune student rate..lg murah..hehe..

luv_hunter said...

last2 x sental gak!! lagi bes golek2 atas katil...hahahaha~

MysDear said...

ekekeke...selamat bersantai...ade ape eya call td ek? hp akk dlm bilik.

luv_hunter said...

hehe, saje je call....=P

MysDear said...

owhh..sesaje je..igt kn nape td :)



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.