Sunday, March 28, 2010

Runsing

hmm...mata tak dapat nak pejam..walaupun badan nie rasa letih sangat-sangat.Teringat satu perkara yang amat merunsingkan.Nak tahu apa? tadi timbang badan nie..tapi beratnya macam tak turun-turun jer...aduhh..pengambilan nasi dah dikurangkan ..sekali sehari jer.Masih tak mencukupi ke?Hmm...sejak menjadi housewife sepenuh masa nie, memang saya akui...pengambilan makanan memang agak terlebih sedikit.(sedikit ker? hehe) Lagi pulak..pergerakan agak kurang tak seperti saya bekerja dulu.Yalah..kalau dulu-dulu..pergi sana pergi sini...pergerakan tu agak kerap berbanding sekarang.Tak bermakna saya di rumah sekarang hanya duduk sahaja..tak.Tapi saya rasa pergerakan yang ada sekarang tidak cukup untuk membakar kalori yg telah saya ambil selama ni..(tau tak per huhu..) Nampak gaya nya, kena banyak buat pergerakan lagi la kot.. dalam ertikata lain, senaman.Tadi terfikir-fikir..kalau buat senaman kat rumah secara sendiri-sendiri kena ada disiplin yang tinggi.Maksudnya, kena buat senaman ikut yang telah dijadualkan.hmm..macamana yer...? adeh! penat nak fikir..mata dah mulai mengantuk...esok banyak kerja yang menanti....selamat malam....zzzzZZzzz..



12 comments:

Jojoe said...

Alamak..teringat diet anis yg dah hancussssss....huhuhuh...

luv_hunter said...

hahaha~ bagus2!! exercise yeah...exercise~ kak anis pon sma... len kali merentas desa la skali, neh x, tengok budak2 plak lari... mn tak nek badan uh...hoho~

MysDear said...

anis~ hehehe...hancuss yer? kne byk bersabar la gamaknye...akk pn tgh usaha gak nie...


eya~ ececece..gelak sakan die noo...gelak ler..nanti dh kawen2 dah ada anak baru tau :P

luv_hunter said...
This comment has been removed by the author.
luv_hunter said...

kawen2?? eh, bape kali kena kawen neh kak?? erkkk....@_@

MysDear said...

sekali cukup ler...hehehe..semoga berkekalan d dunia dan d akhirat :)

luv_hunter said...

ameenn2, harap2 camtuh la....hikhikik~ maaaakkkkkkk, nak kawen!! ^_^

MysDear said...

hahahaha...yela2..nanti mak kawen kan ye sayang!

luv_hunter said...

hahaha... sayang mak, kalo mak cakap camtu!! =P

Jojoe said...

huh... elya- akak exercise gak tu...exercise mulut masa kunyah makanan..hahahaha.

kak ain- takper... anis dah minta menu sehat seminggu dari doktor elya ..harap dia bagi...diulangi..harap dia bagi..hehehe

MysDear said...

eya ~ ooo..kalo x suh kawen..x sayang mak ye :P

anis ~ die kasi FOC sekali tau...d ulangi FOC!

luv_hunter said...

sayang gak...hehhe~~ kalo kasi kawen, lagi la bertambah sayang nyer...hikhikhik

haalooooo, no FOC keyh!! nop~



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.