Saturday, March 20, 2010

Pengisian cuti sekolah

Cepatnya masa berlalu...tak sangka..pejam celik pejam celik..cuti sekolah sudah pun nak berakhir.Bermula episod 'kesibukan sekali ganda' seperti biasa.Tapi kesibukan itu setakat masa petang dan malam jer.Malam esok takpun esok hari nak rancang seterika baju-baju uniform anak-anak untuk seminggu.Sebenarnya kerja menyeterika baju-baju nie bukan lah aktiviti menyeronokkan bagi saya berbanding dengan memasak atau mengemas.Tapi mahu tak mahu kena buat juga laa....hmm..Cuti sekolah nie, kami sekeluarga pergi ke Melaka jer.Sesambil makan angin sesambil tengok-tengok tempat orang.Paling seronok anak-anak ler...satu pengalaman berharga untuk mereka.Yang pastinya, banyak betul muzium kat sana yer..memang sesuai Melaka di kenali sebagai negeri yang bersejarah.Dibawah ini saya sisipkan beberapa gambar yang sempat di ambil sebagai tanda kenang-kenangan.
di A Formosa Resort..burung-burung nie nmpak jinak...




Si Merak yang megah...


aksi cowboy..yeehaa!! :P



muzium dlm kapal..x igt namanya..cantik betul reka bentuk kapal nie..berbeza dengan 5 tahun yang lepas...

teman anak-anak kasi rabbit makan..hehe..




4 comments:

Jojoe said...

cantik..mana gambar akak dan anak2???

MysDear said...

tu dh ade tuu...hehe..

Jojoe said...

alala...cutenyer anak2 akak...mesti hepi dapat jalan ngan bonda cute diaorang...

MysDear said...

hepi la sgt diorg tuu..sampai balik semua kepenatan...busyuk bkn main lagi..hehehe...yelaa..berjalan sana sini..penat jugak diorg tu anis..



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.