Thursday, January 28, 2010

tak tidur lagi???

Alahai...dah masuk tengah malam dah nie...sesambil saya duduk surfing ...mesin basuh kat dapur sedang buat laundry...babah pulak layan movie kat televisyen..ntah cerita ape ntah..anak-anak yang dua orang Nabila dan Nabihah (yang no.3 & 4) masih kedengaran suara diorang...tak tidur lagi??? aduhaii...x tau reti penat agaknya...tadi sempat jugak jenguk diorang kat luar tu...rupa-rupa diorang tengah syiok dok main lukis-lukis.Sempat jugak la diorang tunjuk kat saya apa yg diorang lukis kan tu....nabila siap tanya-tanya lagi..."mama..pandai tak adik lukis?"... err...biasalahkan lukisan yang bebudak seusia nabila lukis...paham-paham jer laa..."pandailahh adik lukis...sapa ajar?" pastu dia jawab, " adik sendiri lah...yang ni bb (nabihah) yang buat.."..nak tergelak pun ade tengok lukisan diorang tu...Sambil belek-belek lukisan tu..ada sesuatu yang aku tertarik sangat-sangat..ada satu ayat yang dia tulis... NABILA LOVE (die gune simbol love) AB1 !

Errrr!! saya mulai konfius... terfikir-fikir..apa yang d maksudkan dengan AB1 tu... lantas terus saya bertanya kat Nabila.."AB1 tu ape sayang?"..... die dengan muka tersengih-sengih...terus menjawab, "AB1 tu... AB1 laa mama!"... adeh!! makin fenin saya dibuatnya...."yer laa...AB1 tu ape?" tanya saya lagi..... wajahnya seakan-akan gusar sedikit...hehehe....tergelak jugak saya melihat telatahnya.... "AB1 tu....semua orang laa mama!" Haa?? saya sedikit terkejut...selepas tu hubby saya menyampuk...AB1 tu makna nya EVERYONE!! Laaa....awat tak habaq awa-awal...jenuh nak memikirnya tadi....saya apa lagi laa...terus tergelak....alahai...itu ke maksudnya...pandai jugak die wat shortform ek...ehehehe....alahai..anak omak...:P so, moral of the story....ibubapa kena selalu peka dan menghargai setiap kreativiti yang anak-anak buat...walaupun nampak kecil bagi kita tapi makna nya amat dalam bagi diorang...

saya tempelkan gambar lukisan yang diorang buat:


NABILA LOVE AB1 = EVERYONE... hehe



Layan jerr....ekeke...

5 comments:

Hanna said...

bijak nabila ni dan kreatif..biar dia tunjukkan kreativiti dia,moga nabila jd ank yg bijak nnt syg :)

MysDear said...

terima kasih Hanna..amin.. :)

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

good...kreatif anak u. hehehe...

Jojoe said...

cute mcm mami dia..hehehe... budak2 memang kreatif..

MysDear said...

ummusofie ~ hehehe..bebdak memacam hal je diorg nie..

anis@joe ~ mami die dh tuwe mne de cute dah..cikgu :P



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.