Friday, January 29, 2010

Kalut..kelam kabut

Td lepas siap jer buat kerja rumah...dok la melepak depan laptop nie...sesambil surfing kt tenet...sedang asyik punye asyik...tengok-tengok jam dah pukul 10am dah!

Alamakk!! dah lambat dah nie...Nabila x d kejutkan lg...11:30am nnt pakcik van nak ambil die plak...bru saya teringat Nafisah dan Zubair hari nie balik tengahari dan kelas diorg x sampai petang.Adoyaii...Masak pon tak lagi nie...dengan keadaan kalut dan kelam kabutnya ..saya cepat kuarkan sayap ayam dan sayur kacang buncis dari fridge.Prepare semua bahan..segala bawang dan halia saya siap-siap potong...sayap ayam saya perap ngan halia serta kunyit jer.Plan nak menggoreng jer la tu :P sesambil tu saya cuci beras...trus siap saya trus on kan suis periuk nasi.Siap-siap jer tanak nasi..saya goreng jer ayam tu ngan tumiskan sayur...huhu..masak ala-ala campak je la arinie...what to do...hehehe...bukan malas tau..tp kesuntukkan masa..ekekeke...:P

sayap ayam goreng...dan...



sayur kacang buncis goreng campak-campak :P


6 comments:

Hanna said...

campak2 pun sodap kak mys..hoho :)

Jojoe said...

hehehe..kelam kabut pun sempat ambik gambar untuk blog lagi tuuu..hehehe...profesional la akakku neh... nampak sedap jer ayam goreng akak..hehehehe

MysDear said...

Hanna~ sodap pon sbb diorang lapor tuu...ehehe..

anis @ Joe~ hehehe..mcm perli jer :P

nak d jadikan bahan cerita sempat jer semuanya...hahaha

Jojoe said...

ishkk.mana ada perli,,anis suka tengok gambar live mcm tu...baru best...betul2 merasai suasana masa tu..baru cerita...best bc kisah seharian akak tau...mmmuahhh

MysDear said...

anis@joe ~ juz for luahan ati je ..hehe..kisah harian akk cume yg biase2 je..x de la yg menarik sgt...

Jojoe said...

kisah harian tu yg best dibaca tau,..mmmuahhh!!



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.