Saturday, January 30, 2010

Semalam...

Semalam babah bawa kami jejalan...ada karnival katanya.Karnival tu berlangsung di dua tempat iaitu Karnival karangkraf di seksyen 15, Shah Alam dan juga Karnival Buku MPH di Stadium Melawati.Mula-mula tu kami pergi ke Karnival karangkraf.Whoaa...teruja tengok-tengok majalah-majalah yang di jual di situ.Ada yang separuh harga di jual.Ramai jugak pengunjung yang datang.Memang happenning lah.Anak-anak saya sempat lah 'menyambar' beberapa majalah yg d jual separuh harga tu..saya cuma ambil dua majalah jer.Majalah PC..sbb saya tgk isi dalam tu menarik amat.Geram tengok gadget-gadget yang ada dalam majalah tu..Kalaulah aku jutawan...abis semua saya beli tau :P ehehe...Di satu gerai yang lain..paling ramai pengunjungnya iaitu gerai Alaf21.Kat situ banyak novel-novel.Ada yang di jual separuh harga jugak.tp x pasti ler...sebab saya tak berkesempatan nak singgah kt gerai tu.Lagipun gerai tu jauh dari gerai-gerai yang lain.So sesiapa yang tinggal berdekatan dengan tempat karnival tu boleh lah singgah ..bawa semua famili.Karnival nie berlangsung selama 4 hari iaitu 29 Januari hingga 1 Febuari 2010.Dari jam 9 am hingga ke 7 pm.Jom pergi..x rugi tau :)



Nielah buku-buku yang sempat kita org sambar..hehe


Oklah..saya nak citer-citer lak pasal karnival yang satu lagi.Karnival buku MPH yg berlangsung di stadium melawati Shah Alam.Kat sini kita orang x banyak beli buku.Dan memang tak beli satu buku pun.hehehe...yang kami beli cuma VCD juga DVD kartun dan Movie jer.Walaupun bukan yang New realease..tp boleh laa..untuk pengisian hujung minggu nie bersama anak-anak.Kat sana kami kejap jer singgah lepas tu p lepak lak kat Giant Hypermarket yg berdekatan.Tak solat asar lagi nie.


jom tengokk...



Sampai sana...kebetulan parking kt bersebelahan Taman mini arnab kat situ.Nafisah,Zubair,Nabila dan Nabihah memasing pujuk babah diorang ajak p tgk..ehehe..tapi babah diorg kata lepas kita solat-solat dan makan-makan barulah kita singgah kat taman tu.Siap semua urusan yang tadi, kami singgahlah kat taman tu.Satu famili = Rm 10 sekali masuk.Banyak gak la spesis arnab kat situ.Ada spesis yang baru 1st time saya tengok...mak aihh ..besar kucing pon ader.Geram tengok! sebab memang comel sangat-sangat! Nabihah geram sangat nak pegang..tapi geli la pulak..hehe..Zubair pun sama.Harap badan jer besar tapi takut ngan arnab...ekeke..tapi kalau katak ke kodok ke cacing ke..x geli lak die nak pegang-pegang..pelik betul!

Nafisah dan Nabila geram jer tgk arnab-arnab tu..




comel kan??



Tengok dari jauh pun x per...hehe..


Selepas selesai segala urusan...kami semua pun balik...kepenatan semuanya....Tammat...



4 comments:

Jojoe said...

bestnyer dapat jalan2 tengok arnab... anis suka arnab..mcm kusing gak..cute... akak suka baca majalah pc yer?? anis suka majalah rapi.. hehehe..banyak petua kurangkan bambam tapi tak follow pun..syok baca ja..hehehehe

MysDear said...

hehe..jejalan bawa bdk2 excited sgt diorg bile tgk arnab...mmg kiut sgt2...
bru jupe majalah pc...tgk isi dlm tu besh2 jer...ekekeke...x pelaa...janji syok baca..ikut x ikut belakang kire..

Jojoe said...

hehehe..betol2...yg penting mesti ada minat membaca..hehehe

MysDear said...

hehehehe...:P risau sgt ngn bambam die ek..



Sahl bin Abdullah berkata, " Tanda cintakan Allah adalah cintakan Al Quran.Tanda cintakan Al Quran adalah cintakan Nabi saw.Tanda cintakan Nabi saw adalah cintakan sunnah Baginda.Tanda cintakan Sunnah Rasul adalah cintakan Akhirat.Tanda cintakan Akhirat ialah tidak mencintai diri sendiri.Tanda tidak mencintai diri sendiri ialah membenci dunia.Dan tanda bencikan dunia adalah tidak mengambil daripada dunia melainkan kadar yang mencukupi untuk sara hidup.